כל מה שצריך לדעת על אקנה

פצעים, פצעונים, חצ'קונים, קראו להם איך שתקראו, על דבר אחד מסכימים כולם – הם סיוט. החדשות הטובות הן שאפשר להתמודד איתם, אבל אל תנסו את זה לבד בבית

אף פעם אין זמן מתאים לפצעים מוגלתיים על הפנים. גיל ההתבגרות הוא השלב הרגיש והפגיע ביותר בתהפתחות שלנו, ודווקא אז הפנים מתכסים פצעונים. גם אחרי התקופה הקשה הזאת, כאנשים בוגרים, שיש להם עבודה, דייטים, תכניות, מידי פעם מופיע פצעון שמזכיר לנו שאין לנו שליטה. הם כואבים, הם מפריעים, הם לא אסטתיים, ובא לנו לפוצץ אותם. אבל – אל תגעו בהם לבד. יש פתרונות ואנחנו כאן כדי לספר לכם עליהם.

פצעי אקנה אקנה בפנים

אבל קודם – מה זה אקנה?

אקנה היא דלקת של בלוטות החלב, כפי שמסביר ד"ר סלביו אוסלנדר, מומחה לרפואת עור: "שינויים הורמנליים בגוף גורמים לבלוטות החלב להגביר את הפעילות שלהן. החלב העודף שנוצר סותם את זקיקי השערות, ונלכד מתחת לעור. בעזרת חיידקים נוספים ולכלוך מהעור מתפתחת דלקת, שמייצרת מוגלה".

ד"ר סלביו מסביר שבעוד ש-99% מהאנשים נושאים את החיידק שגורם לאקנה, החיידק צריך תנאים מסויימים כדי לפרוץ ולגרום לדלקת. ולא, אי אפשר למנוע את זה, רק לטפל בסימפטומים. עם זאת, ישנו קשר הדוק בין מצבי לחץ נפשי להופעה של פצעונים, ואנשים רבים נשבעים שבכל פעם שהם אוכלים שוקולד הם נענשים בחצ'קון. אז למרות שזה לא מוכח מחקרית, להישאר רגועים ולאכול ברוקולי יכול רק לעזור, ומהרבה בחינות.

 

פצעי אקנה - לא לגעת לא כדי לגעת בפצעים

מה לעשות ולא לעשות?

למרבה המזל, שנים רבות של מחקר הובילו לטיפולים מתקדמים, שכאשר הם נעשים נכון ובידיים המקצועיות האקנה יכול להיעלם כלא היה. אבל קודם – מה אסור בשום פנים ואופן לעשות? יפית רפאל, מנכ"לית רשת 'רונית רפאל' מדע היופי מדגישה: "אסור בשום אופן לפוצץ בבית. אפילו בידיים מקצועיות לא מפוצצים כל פצעון. טיפול לא מקצועי באקנה עלול ליצור צלקות מאוד לא נעימות, שיהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להיפטר מהן". בנוסף, היא אומרת, צריך להימנע מהנטייה לייבש את העור יותר מידי. "ישנם תכשירים ביתיים שניתן להשתמש בהם באופן נקודתי כדי לייבש פצעון אחד או שניים" היא מסבירה, "אבל לא יותר מידי. ייבוש מוגזם יגרום לעור לנסות לפצות ולהחזיר את הלחות על ידי ייצור שומן, ואז יופיעו עוד פצעים".

אז איך נפטרים מהאקנה?

איך להיפטר מהאקנה

 

זו בהחלט השאלה שלשמה התכנסנו, והינה התשובה – במקרה של אקנה חמור, רפאל תמיד ממליצה ללכת קודם כל לרופא עור שייקבע את סוג הטיפול. לעיתים דרמטולוגים ימליצו על טיפול תרופתי אנטיביוטי בלבד, אך לרוב הטיפול הרפואי ישולב עם טיפול קוסמטי שיאזן וינקה את העור. החידושים בעולם הקוסמטיקה בשנים האחרונות מאפשרים לטפל באקנה בצורה יסודית ומעמיקה, וללא כאב.

סדרת טיפולי הפנים החדשנית ברשת רונית רפאל, 'אוקסי אנטי אקנה', משלבת בין טכניקות טיפול שונות וטכנולוגיה חדישה, כמשתמע משמה, לסובלים מאקנה והשלכותיו. השלב הראשון של הטיפול נועד להשבת המראה הבריא בעזרת איזון העור עם ויטמינים, מינרלים וליפידים. בשלב השני מתבצע טיפול חמצן, פעולת החמצן דומה לאנטיביוטיקה, אך מבוססת על חומרים טבעיים נטולי תופעות לוואי. בעזרת התזה סילונית של חמצן על העור, נפתחות החסימות בתעלות הזקיקים ועודפי החלב משתחררים. החמצן גם מנטרל את החיידקים שיוצרים את הדלקת, ומונע אותה מראש. ולבסוף, מבוצע טיפול בתדר גבוה אשר מחטא את העור על ידי בלימת ההתפתחות חיידקית וייבוש המוגלה למשך 24 שעות.

"מעל שלושים שנות ניסיון לימדו אותנו ששום דבר לא מסתיים בזבנג וגמרנו", מדגישה רפאל, "ולכן מדובר בסדרת טיפולים קצרה שבסופה נפתרת הבעיה. בנוסף, המטופלים מקבלים תמיד הוראות טיפול להמשך שמירת התוצאות ,אני תמיד ממליצה על שימור בבית בעזרת התכשירים המתקדמים שפותחו על ידי פרופ' שיניצקי והצוות שלו. עם התוצאותקשה להתווכח.

 

טיפים לפנים חלקות

6 טיפים לפנים חלקות ויפות

1. אבחון רפואי: לפעמים האקנה הוא סימפטום לבעיה אחרת ולכן תמיד מומלץ לעבור בירור רפואי.

2. ניקיון: יש להקפיד שכל הבדים שנוגעים בפנים יהיו נקיים, להשתמש במגבת נפרדת לפנים ולהחליף אותה כל יום או יומיים.

3. היגיינה: שטפו את הפנים עם סבון שמתאים לסוג העור פעמיים ביום כדי להיפטר מחיידקים מחוללי אקנה.

4. ידיים: אין לגעת בעור הפנים עם הידיים, אלא אם ממש עכשיו שטפנו אותן. נקודה.

5. טיפול ביתי: החזיקו בבית תכשיר המבוסס על החומר הפעיל בנזואיל פרוקסיד ומרחו בעזרת מקלון על הפצע שהופיע. החומר יקל מאוד על ניקוז הפצעים.

6. אוכל: העור שלכם שומני? הימנעו ממאכלים שומניים. אכילת מאכלים שומניים לא תיצור אקנה למי שאין, אבל בהחלט עלולה להחמיר מצב קיים.

7. לא להזניח! אל תנסי להסתיר עם מייק אפ, אל תנסה לפוצץ פצעונים. יש טיפולים מצוינים ואין סיבה להיראות פחות טוב ממה שאנחנו מרגישים. ההבדל בין עור שטופל נכון לעור שהוזנח יכול להיות עצום, ורואים את זה.

אולי יעניין אותך גם

לפגישת אבחון מקצועי ללא עלות

לחיפוש הקלידו כאן: