shutterstock_256795846-min

אקנה ופצעי בגרות

פעם קראו להם פצעי בגרות והם היו אימת הנערים והנערות בתיכון, שפגשו את האקנה דווקא בתקופה בחיים שבה המראה החיצוני הוא אחד הדברים החשובים ביותר. האקנה היא תופעה שקשורה באיזון הורמונלי, שהופך למאתגר בעיקר בשנות גיל ההתבגרות. אז מה אפשר לעשות כדי לטפל באקנה? על כך במאמר שלפניכם.

היגיינה וטיפוח העור

נכון שהרפואה המודרנית כבר יודעת היטב שאקנה הוא תהליך דלקתי שקשור בחוסר איזון הורמונלי או בקושי של הגוף להגיב להורמונים מסוימים. ובכל זאת, אנחנו וכך גם מומחים אחרים בתחום מציעים לדאוג היטב להיגיינה של עור הפנים ושל עור הגוף ולהבטיח שגם אם תידרש התמודדות עם אקנה בפנים, תהיה זו התמודדות קלה ככל האפשר. חשוב מאוד לדאוג לרחצה יומיומית של העור בסבון מתאים, בוקר וערב, להקפיד להסיר שאריות של איפור או לכלוכים אחרים בסוף היום וגם להשתמש במגבות אישיות ונקיות, לניגוב הגוף ולניגוב הפנים. כך ניתן להבטיח גם שפצעים קיימים לא יזדהמו ויחריפו את מצב האקנה.

טיפול תרופתי

טיפול תרופתי באקנה ניתן בדרך כלל רק במצבים שבהם יש אקנה בפנים במצב חמור במיוחד, שכן מדובר בטיפול חריף שמשפיע גם על איזון הלחות בגוף וגם על התמודדות הגוף עם חשיפה לשמש. משום כך, הטיפול התרופתי דורש התנהלות מדוקדקת ומשמעת חמורה כדי להבטיח שהטיפול יצליח ושלא ייגרם נזק משני, כתוצאה מהתרופות. משום שהמטופלים באקנה הם לרוב בני נוער, שאינם ידועים ביכולתם להקפיד על שגרת טיפול יומיומי, הטיפול במקרים שאינם חמורים יהיה לרוב חיצוני בלבד.

טיפול קוסמטי

טיפולים קוסמטיים מתחלקים לשני סוגים: ישנם טיפולים בסיסיים שמבוססים על קרמים או על משחות ייעודיות שנמכרות ברשתות הפארם. במשחות הללו ניתן למצוא בדרך כלל מרכיבים פעילים ברמה נמוכה שמספיקה לטיפול בפצעי בגרות בודדים, מהם סובלת רוב האוכלוסייה. עבור מי שסובל מפצעים מרובים או מהשפעה חמורה של הפצעים על הגוף, לדוגמה אצל בעלי עור עדין – ניתן לבחור בסוג השני של טיפולים קוסמטיים שמבוסס על פנייה לרופאת עור או לקוסמטיקאי מומחה בתחום וטיפול בחומרים חריפים יותר, שדורשים טיפול מיומן.

שיקום העור

השלב האחרון בתחום של טיפול באקנה הוא שיקום העור: לאחר הטיפול בפצעונים, בין אם הוא קוסמטי או רפואי, נותרים לעתים צלקות וחטטים שממשיכים לעטר את העור גם לאחר שנות האקנה. השיקום הראשוני של העור הוא כמובן בשמירה על שגרת היגיינה ושגרת טיפוח של העור אולם במקרים חמורים ניתן לפנות לקוסמטיקה רפואית ולבחור בין תהליכי פילינג שונים לבין הזרקת חומצות באזורי הצלקות שמסייעת לטשטש אותן.

אולי יעניין אותך גם

לפגישת אבחון מקצועי ללא עלות

לחיפוש הקלידו כאן: